نقشه محدوده طرح ترافیک تبریز

تلفن مرکز تماس شبانه روزی آموت بار

02152901

کل کشور تحت پوشش آموت بار است
نقشه محدوده طرح ترافیک تبریز پیک آموت

 طرح ترافیک تبریز به صورت آزمایشی از شهریور ماه سال 98 آغاز شده و از مهر ماه سال 98 به صورت رسمی به اجرا در آمده است. در سال 99 نیز تغییرات چندانی نداشته است.

در شهر تبریز، اگر خودروهای شخصی در ساعت های مشخص در محدوده طرح ترافیک تردد کنند، مشمول جریمه خواهند شد. در عین حال اگر خودرویی که تردد کرده باشد، معاینه فنی نیز نداشته باشد 50 هزار تومان بیشتر جریمه نقدی خواهد شد.

طرح ترافیک زوج و فرد شهر تبریز با هدف مدیریت و کنترل حجم ترددها و ترافیک های منطقه مرکزی شهر و در حوالی بازار ایجاد شده است. تصویب طرح ترافیک تبریز مختص خودروهای شخصی در نظر گرفته شده است و شامل وسایل حمل و نقل عمومی نمی شود. بعد از اجرای این طرح حدود 30 درصد از حجم ترافیکی در مناطق مرکزی شهر و حوالی بازار کاهش یافت.

چگونگی طرح ترافیک تبریز

تصویب طرح ترافیک تبریز فقط مختص خودروهای شخصی است. به این صورت ماشین هایی که شماره آخر پلاکشون فرد بوده، اگر در روزهای زوج تردد کنند، جریمه می شوند و اگر شماره آخر پلاکشون زوج باشد و در روزهای فرد تردد کند، مشمول جریمه خواهند شد.

خودروهایی با شماره پلاک زوج در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه در طرح ترافیک تبریز اجازه تردد خواهند داشت. خودروهایی با شماره پلاک فرد در روزهای یکشنبه، سه شنبه، پنجشنبه طبق طرح ترافیکی می توانند تردد داشته باشند.

در ضمن همان طور که بیان شد این طرح ترافیکی مختص خودروهای شخصی بوده و تردد وسایل حمل و نقل عمومی که شامل اتوبوس ها و تاکسی ها است، از این قاعده مستثنی هستند.

با توجه به همه موارد بیان شد، شما شهروندانی تبریزی برای انجام امور باربری، نباید نگران طرح ترافیک باشید؛ زیرا شرکت باربری پیک آموت در مناطق مختلف تبریز در حال فعالیت است و تمام امور باربری را با ماشین های باربری مانند نیسان بار و وانت بار در محدوده طرح ترافیک انجام می دهد.

در ضمن لازم به ذکر است که پیک آموت امور باربری در محدوده طرح ترافیک را بدون اینکه قیمت آن با سایر نقاط شهر تفاوت داشته باشد، انجام خواهد داد. بنابراین می توانید با خیال راحت از خدمات باربری این شرکت بهره مند شوید.

نقشه محدوده طرح ترافیک تبریز

آیا شما شهروندان تبریزی تاکنون به نقشه محدوده طرح ترافیکی تبریز نگاهی انداخته اید تا بدانید کدام قسمت های شهر مشمول این طرح بوده و اجازه تردد در کدام قسمت ها ممنوع شده است؟ با دانستن این نقشه شما می توانید از مسیرهایی که شامل طرح ترافیک زوج و فردهستند، آگاهی یافته و در روزهای مربوط به پلاک خودتان تردد کنید تا جریمه نشوید.

با توجه به نقشه محدوده طرح ترافیکی تبریز مشاهده خواهید کرد که این طرح از محدوده چایکنار و پل قاری تا سه راهی خاقانی شروع شده و از خاقانی به میدان ساعت و از میدان ساعت به طرف مصلی، سپس به سمت شریعتی و از چهار راه شریعتی و باغ گلستان به طرف فلسطین و مجدد از سمت شمال به طرف چایکنار اجرا و تصویب شده است.

وجود این طرح ترافیکی در شهر تبریز موجب شده حجم ترددها و ترافیک های این شهر تا 50 درصد کاهش یابد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله تعرفه باربری بین شهری 99 پیشنهاد می شود.

ساعات مشخص شده در نقشه محدوده طرح ترافیک تبریز

در نقشه محدوده طرح ترافیک تبریز علاوه بر مشخص شدن نقشه قسمت هایی که شامل این طرح شده، ساعات شروع این طرح نیز به اطلاع مردم رسیده است. بر طبق طرح ترافیکی محدوده زوج و فرد شهر تبریز این ساعات در دو بازه در طی روز اجرا می شود. صبح ها از ساعت ۱۰ تا 14:30 و عصرها از ساعت 17 تا 20 این طرح ترافیکی محدوده زوج و فرد در سطح شهر تبریز اجرا و فعال می‌شود. هر خودرویی با توجه به شماره زوج یا فرد مربوط به پلاک خود می تواند در این ساعات تردد کرده و جریمه نیز نشود.

اما همان طور که گفته شد اگر غیر از این قانون عمل کرده باشید. همچنین فاقد معاینه فنی نیز باشید،  50 هزار تومان بیشتر جریمه خواهد شد. پس به نقشه و ساعات طرح ترافیکی محدوده زوج و فرد تبریز دقت لازم را داشته و در همان محدوده تردد کنید.

ضرورت طرح ترافیک تبریز

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تبریز بیان کرد که یکی از هدف های اجرای طرح ترافیکی محدوده زوج و فرد شهر تبریز به دلیل این بوده است که مدارس در حال بازگشایی بوده و با این طرح توانستند مسیرهای خود را مشخص کنند. همان طور که گفته شد این طرح از شهریور ماه به طور آزمایشی اجرا شد و نتیجه های خوبی نیز به دنبال داشت که باعث ادامه این طرح گردید.

همچنین در محدوده بازار در شهر تبریز بیشتر اوقات شاهد ترافیکی سنگین به خصوص در ساعات میانی روز بودیم که تردد را برای افراد سخت کرده و بی نظمی بسیاری را در سطح شهر به وجود آورده بود. بنابراین با اجرای طرح ترافیک مشکل ترافیک و تردد در این قسمت حل شده و میزان ترددها نیز کاهش یافته است.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله باربری تهران پیشنهاد می شود.

ساعت عبور وسایل در محدوده طرح ترافیک تبریز

با وجود طرح ترافیک زوج و فرد در شهر تبریز، کسبه و اصناف این شهر می توانند تا قبل از ساعت 10 صبح وسایل نقلیه خود را جابه جا کرده و در ساعات طرح ترافیکی دیگر اجازه تردد نخواهند داشت. همان طور که گفته شد و می دانید طرح ترافیک تبریز فقط مختص خودروهای شخصی بوده، بنابراین تردد برای مردم عادی و گردشگرانی که با وسایل حمل و نقل عمومی تردد می کنند، بسیار راحت و آزاد است. همچنین دیگر ترافیک های سنگین چند ساعته را تجربه نخواهند کرد. بنابراین ناوگان حمل و نقلی می توانند بدون اجازه در محدوده طرح ترافیک محدوده زوج و فرد تردد داشته باشند.

همان طور که بیان شد؛ اگر به خدمات باربری در طرح های زوج و فرد نیاز داشتید، نگرانی در رابطه با این طرح ها نداشته باشید؛ شرکت باربری پیک آموت در تمامی شهرها و با هر محدوده ای ماشین هایی را در اختیار دارد. این باربری شامل باربری تبریز پیک آموت می شود.

جریمه ورود به محدوده طرح ترافیک تبریز

محدوده طرح ترافیک زوج و فرد تبریز را محدوده L E Z گویند و بر اساس تاکید رییس پلیس استان تبریز هر گونه تردد خارج از قوانین در این محدوده باعث جریمه شدن راننده خواهد شد. در ادامه ایشان بیان داشتند اگر خودرویی که در این مناطق تردد کرده باشد و برخلاف طرح ترافیکی محدوده زوج و فرد شهر تبریز باشد، جریمه می شود و ممکن است مبلغ جریمه به صورت سالانه افزایش یابد. همچنین اگر فاقد معاینه فنی خودرو نیز باشد حدود 50 هزار تومان بیشتر جریمه خواهند شد.

 تردد غیر مجاز خودروها در محدوده طرح ترافیکی مشمول جریمه خاص خود بوده و با توجه به کد جریمه که شده است، اعمال قانون می شود.

البته این جریمه ها تنها شامل این منطقه ترافیکی نمی شود، بلکه تمامی کلانشهرها را شامل خواهد. محدوده ترافیکی زوج و فرد تهران نمونه ای از آنها است.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله باربری تهران به رشت و تهران به گیلان پیشنهاد می شود.

صدور کارت ویژه تردد در طرح ترافیک تبریز

اما حتما این سوال برای شما هم پیش آمده است که تکلیف فردی که در محدوده طرح ترافیک سکونت دارد و دارای منزل مسکونی است، چه می شود؟ برای رفع مشکل افرادی که منزل مسکونی آنها در محدوده طرح ترافیک زوج و فرد شهر تبریز قرار گرفته است و مجبور به رفت و آمد هستند، تدبیری اندیشیده شده است که آنها می توانند با ارائه اطلاعات خودرو مانند شماره پلاک و مشخصات خودرو و نشانی محل سکونت به سازمان مربوطه، کارت ویژه تردد دریافت کنند.

کارت ویژه تردد برای شهروندانی است که در محدود طرح ترافیک سکونت دارند تا دچار مشکل تردد نشوند.

در انتها می توان بیان کرد که طرح ترافیک تبریز توانسته کمک بزرگی به شهرداری تبریز کند و به طور قابل توجهی حجم تردد و ترافیک های سنگین را در مرکز شهر و بازار کاهش داده است. با اجرای طرح ترافیک زوج و فرد در شهر تبریز دیگر شاهد ترافیک های طاقت فرسا و سنگین نخواهند بود.

پیشنهاد پیک آموت: مشاهده لیست نمایندگی های وانت و نیسان بار پیک آموت

پیک آموت، ارائه کننده خدمات باربری وانت و نیسان بار در تهران و شهرستان ها

باربری نیسان بار پیک آموت به صورت شبانه روزی در سراسر شهر تهران و شهرستانها به صورت تخصصی آماده ارائه خدمات در زمینه های حمل اثاثیه منزل، باربری تهران به شهرستان و باربری وانت بار است.

خدمات پیک آموت عبارت است از:

  •   کاهش کل مقدار زمان لازم برای امور اسباب کشی
  •  بسته بندی لوازم حساس و قیمتی به صورت ویژه برای محافظت بیشتر
  • اعزام نیروی ورزیده و ماهر به تمامی مناطق تهران بزرگ
  • ارسال خودروی مجهز با کلیه امکانات و راننده مجرب و حرفه ای
  • بسته بندی اثاثیه منزل با متد روز دنیا و قیمت بسیار مناسب
  • راهنمایی و مشاوره امور باربری به صورت شبانه روزی
  • افزایش سرعت در حمل بار و اثاثیه و چیدمان لوازم در محل جدید
  • باربری بین شهری از تهران به سایر نقاط کشور
  • رعایت حقوق مشتریان برای جلب رضایت و اعتماد آنها

شما می توانید برای آگاهی بیشتر از خدمات و ارتباط با دفتر مرکزی آموت بار با شماره 02188520204 تماس بگیرید.

مطالب مرتبط دیگر

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.