لیست شهرک صنعتی های استان آذربایجان شرقی

تلفن مرکز تماس شبانه روزی آموت بار
کل کشور تحت پوشش آموت بار است
لیست شهرک صنعتی های آذربایجان شرقی

استان آذربایجان شرقی یکی از استان های شمال غربی کشور می باشد که با استان های اردبیل، زنجان، دریاچه ارومیه و مرز ترکیه همسایه می باشد. این استان دارای شهرک صنعتی های متعددی می باشد که بخشی از نیازهای کشور را تأمین می کند. در این مقاله درباره لیست شهرک صنعتی های استان آذربایجان شرقی صحبت می کنیم.

همچنین باربری از این شهرک صنعتی توسط گروه حمل و نقل پیک آموت به صورت شبانه روزی و به سرعت انجام می شود. شما می توانید برای درخواست ماشین باربری مورد نظر خود و ارسال بار از شهرک صنعتی های این استان با شماره 09149866851 و 02188520204 تماس بگیرید و برای رزرو ماشین باربری خود اقدام نمائید.

ماران بقائیه به طرف اتوبان کسائی دست راست
09142406369

شهرک صنعتی سلیمی استان آذربایجان شرقی

شهرک صنعتی سلیمی در سال 1362 توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و در سال 1364 این شهرک صنعتی آغاز به فعالیت نمود. این شهرک صنعتی دارای مساحتی بالغ بر 5.585 هکتار می باشد که تمامی واحدهای این شهرک صنعتی به متقاضیان مربوطه واگذار شد. این شهرک صنعتی در 35 کیلومتری جاده تبریز-آذرشهر بنا شده است.

در این شهرک صنعتی کارخانه های بزرگی مانند پشمک حاج عبدالله، شیرین عسل، مهراصل، تولید مواد آرایشی و بهداشتی، شیمیایی، اسیدی، نفت، پلیمری، صنعتی، طبی، غذایی و دارویی، فلزی و قطعات خودرو، لوازم برقی، خانگی، نساجی و چوب مشغول به فعالیت هستند و سالانه تولیدات زیادی را به سراسر کشور ارسال میکنند.

شهرک صنعتی رجایی

این شهرک صنعتی در استان آذربایجان شرقی 2 کیلومتری شهر تبریز احداث شده است که تا کنون توانسته برای بسیاری از مردم ایجاد شغل کند و بسیاری از کارخانه ها فعالیت خود را در این شهرک صنعتی آغاز کنند.

شهرک صنعتی رجایی مساحتی حدود 55 هکتار دارد که حدود 4300 واحد صنعتی در این شهرک صنعتی مشغول به فعالیت هستند. در این شهرکمحصولات مانند محصولات آرایشی و بهداشتی، شیمیایی و اسیدی و نفتی، صنعتی، طبی و بیمارستانی، غذایی و دارویی و کشاورزی، فلزیو قطعات خودرویی تولید و به تمامی شهرها و استان ها صادر می شود.

شهرک صنعتی فناوری خودرو استان آذربایجان شرقی

اولین شهرک فناوری قطعات خودرو کشور می باشد که با هم اکنون بیش از 80 درصد از قطعات خودروی تولیدی کشور را تولید می کند. این شهرک صنعتی در شمالغرب کشور، در منطقه قراملک شهر تبریز و در محدوده صنعتی غرب تبریز، روبروی شرکت موتوژن در زمینی به مساحت 20 هکتار واقع شده است.

فاصله این شهرک صنعتی ازر فرودگاه بین المللی تبریز 9 کیلومتر و از راه آهن 5 کیلومتر می باشد.

شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی

این شهرک صنعتی دارای 260 هکتار می باشد و در 168 قطعه در 20 کیلومتری غرب تبریز فعالیت خود را آغاز نموده است. این شهرک صنعتی با هدف اشتغال زایی با جلب رویکرد جلب سرمایه گذاری خارجی طراحی و احداث گردیده است. یکی از مزیت های مهم این شهرک صنعتی فاصله بسیار کم با فرودگاه بین المللی تبریز می باشد. در این شهرک صنعتی واحدهای صنعتی آلومینیم، پروفیل یو پی وی سی، فولاد، نساجی، خودرو سازی، صنایع سلولزی، مواد غذایی، مواد شیمیایی و غیره مشغول به فعالیت کی باشد.

شهرک صنعتی بستان آباد استان آذربایجان شرقی

این شهرک صنعتی در 35 کیلومتری شهر بستان آباد واقع شده است. در این شهرک صنعتی حدود 40 واحد صنعتی به بهره برداری رسیده است و تعداد 600 اشتغال ایحاد شده است.  مساحت کل این شهرک صنعتی حدود 48 هکتار، مساحت صنعتی حدود 30 هکتار و مساحت فاز عملیاتی این شهرک 40 هکتار می باشد. در این شهرک صنعتی کارخانجاتیی مانند آذر شیر اوجان، آلومینیم قانع تبریز، آرمین پلاست اوجان، تولیدی بطری کیارش، تولید محصولات کانی و غیر فلزی، غذایی و آشامیدنی مشغول به فعالیت هستند.

شهرک صنعتی عالی نسب

این شهرک صنعتی در استان آذربایجان شرقی، بستان آباد و در نزدیکی شاهین خودرو قرار گرفته است. این شهرک صنعتی در زمینه های رینگ، پلیمر، کاغذ، پلاستیک، خودرو سازی و غیره مشغول به فعالیت می باشد.

شهرک صنعتی آیت الله رفسنجانی

شهرک صنعتی آیت الله رفسنجانی دارای مساحتی حدود 198 هکتار می باشد و 168 قطعه واگذار شده و 117 واحد صنعتی و خدماتی را در خود جای داده است. این شهرک صنعتی در جاده صوفیان-تبریز قرار گرفته است.

شهرک صنعتی شبستر – شند آباد

این شهرک صنعتی در 7 کیلومتری شهر شبستر واقع شده است. در این شهرک صنعتی حدود 300 کارخانه صنعتی فعالیت کنند و 424 پروانه بهره برداری صادر شده است. مساحت کل این شهرک صنعتی حدود 124 هکتار، مساحت صنعتی حدود 54 هکتارو مساحت فاز عملیاتی شهرک صنعتی شبستر حد.د 90 هکتار می باشد.

شهرک صنعتی مراغه آذربایجان شرقی

شهرک صنعتی مراغه دارای 84 هکتار میباشد که تا کنون حدود 100 واحد صنعتی در این شهرک صنعتی مشغول به فعالیت می باشد. در این شهرک صنعتی حدود 43 هزار فرصت شغلی ایحاد شده است. همچنین برای 55 واحد پروانه بهره برداری صادر شده است.

در این شهرک صنعتی 144 واحد تولیدی و 40 واحد صنعتی به دلیل مشکلات مالی تعطیل شده اند. مساحت کل ان شهرک حدود 113 هکتار می باشد. از محصولات تولیدی این شهرک صنعتی می توان به محصولات کانی و غیرفلزی، آشامیدنی و غذایی و شیمیایی اشاره کرد.

شهرک صنعتی بناب

این شهرک صنعتی در 5 کیلومتری شهر.بناب واقع شده است که مساحت.کل آن 95 هکتار و مساحت صنعتی.حدود 79 هکتار میباشد. در این شهرک صنعتی حدود 3.هزار شغل ایجاد شده است. یکی از بزگ ترین مجتمع.های شهرک صنعتی بناب.مجتمع فولاد می باشد. در این شهرک صنعتی نیز مانند.شهرک صنعتی مراغه محصولات کانی فلزی و غیر فلزی، غذایی و آشامیدنی تولید می شود.

شهرک صنعتی بیلوردی

شهرک صنعتی بیلوردی در 25 کیلومتری شهر هریس واقع شده است. این شهرک صنعتی برای استقرار.صنایع غذایی، نساجی، کانی فلزی و غیر فلزی، شیمیایی، سلولزی، برق و الکترونیک با 233 قطعه در نظر گرفته شده است.

مساحت کل این شهرک.صنعتی 135 هکتار می باشد که حدود.73 هکتار آن مساحت صنعتی می باشد. در این شهرک صنعتی کارتن، پشمک، فولاد، آلومینیم، محصولات کانی فلزی و غیر فلزی، غذای و آشامیدنی تولید می شود.

علاوه بر این شهرک صنعتی.ها می توانید درباره ی شهرک صنعتی.های دیگر مانند شهرک صنعتی زرین و بهرنگ اطلاعات کسب کنید.

مطالب مرتبط دیگر