محدوده طرح ترافیک و طرح زوج و فرد استان تهران

تلفن مرکز تماس شبانه روزی آموت بار

02152901

کل کشور تحت پوشش آموت بار است
طرح ترافیک و طرح زوج و فرد استان تهران پیک آموت

با وجود گذشت زمان طرح ترافیک باز هم بسیاری از مردم از جزئیات این طرح مطلع نیستند. در این مقاله درباره طرح زوج و فرد و طرح ترافیک استان تهران در سال 1401 صحبت می کنیم.

سوالات بسیاری درباره نحوه رزرو، ثبت نام، استفاده از تسهیلات و … برای مردم پیش آمده است که تا کنون موفق به دریافت پاسخ نبوده اند. اگر سوالی درباره طرح ترافیک و طرح زوج و فرد در استان تهران دارید تا انتهای این مقاله با شرکت حمل و نقل پیک آموت همراه باشید.

طرح زوج و فرد و ترافیک در زمان کرونا

ویروس کرونا علاوه بر اینکه گریبان گیر بسیاری از مردم شده است، باعث تغییر تردد در شهرها نیز شده است. در برخی از ماه ها محدودیت های طرح ترافیک با جدیت کمی برگزار میشد تا مردم میزان تردد با وسایل حمل و نقل عمومی را کم کنند. این زمان بیشتر در موقعیت هایی بود که وضیعت شهر تهران قرمز شده بود و تردد مردم نیز افزایش پیدا می کرد.

در زمان کرونا ممنوعیت های تردد تا ساعت 10 شب نیز برگزار میشد و از ساعت 10 تا 4 بامداد ممنوعیت برداشته میشد. این موضوع باعث شد تا مردم از تردد در شهرها و معابر پرهیز کنند و در صورت لزوم از خانه خارج شوند.

ساعت ورود و خروج به طرح در سال 1401

از 29 آبان ماه 1400 ممنوعیت تردد شبانه خودروها از ساعت 22 تا 3 بامداد در سراسر کشور لغ. شد. معاون ترافیک شهرداری تهران ساعت اجرای طرح ترافیک را از ابتدای دی ماه به شرح زیر بیان کرد:

وضعیت طرح ترافیک از شنبه تا چهارشنبه

  • ساعت شروع: 7:30 دقیقه صبح
  • ساعت پایان: 17:30 عصر

وضعیت طرح ترافیک پنج شنبه

  • طرح ترافیک اصلی در روز پنج شنبه اجرا نمی شود.
  • در روز پنج شنبه فقط طرح کنترل آلودگی هوا تا ساعت 1 ظهر اجرا خواهد شد.

طرح ترافیک تهران

تغییر طرح ترافیک در تهران در سال 1401

رئیس حمل و نق و ترافیک شهر تهران اعلام کرده است که برای سال 1401 طرح ترافیک تغییر خواهد کرد. ایشان گفته اند طی سالهای گذشته برای خودروهایی که وارد محدوده طرح ترافیک شده اند جریمه ای در نظر گرفته نشده است و این موضوع فقط بدهی عوارض خودرو را در نظر داشته است.

همچنین گفته شد که سال آینده نرخ طرح ترافیک از نرخ تورم نیز بالاتر خواهد بود.

طرح یکبار خروج از طرح

بر اساس آخرین اخبار و ساعات اجرایی طرح ترافیک تهران، هم اکنون تمامی خودرو های می توانند یک بار خروج بعد از ساعت 12:30 دقیقه ظهر را داشته باشند. اما بهتر است برای اطمینان از این موضوع اول هر هفته به سایت تهران من مراجعه کنید و در سایت تهران من طرح مورد نر خود را رزرو نمائید.

جریمه های طرح ترافیک در سال 1401

هزینه های ورود به طرح ترافیک نیز متغیر می باشد. با توجه به اینکه محل زندگی شما در کدام منطقه می باشد و در چه ساعتی قصد ورود به طرح ترافیک را دارید این ارقام مشخص می شود. اگر معاینه فنی خودروی شما عادی باشد و در زمان اوج ترافیک ( 8:30 تا 10:30) وارد محدوده طرح ترافیک شوید، جریمه 63 هزار تومانی را باید پرداخت کنید، همچنین اگر معاینه فنی شما برتر باشد این جریمه به 44100 تومان میرسد.

جریمه های زوج و فرد در سال 1401

علاوه بر جریمه های طرح ترافیک.باید مطلع از جریمه های زرح زود و.فرد نیز باشید. اگر در زمان های اوج طرافیک با معاینه فنی وارد طرح زوج و فرد شوید باید مبلغ 31500 تومان جریمه پرداخت کنید. باز هم بهتر است برای مطلع شدن از آخرین اخبار به سایت تهران من مراجعه فرمائید.

مطالب مرتبط دیگر

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.