حمل و نقل بین المللی چیست؟

تلفن مرکز تماس شبانه روزی آموت بار

02152901

کل کشور تحت پوشش آموت بار است
حمل و نقل بین المللی چیست

حمل و نقل بین المللی به معنای انتقال مسافر یا کالا بین دو کشور است. این دو کشور باید مرزی زمینی، دریایی یا هوایی داشته باشند.

حمل و نقل و توزیع نقش مهمی در تجارت بین المللی دارند. بنابراین لازم است شرکت‌های باربری روش صحیح حمل و نقل را برای اطمینان از کارایی و مقرون به صرفه بودن خدمات خود انتخاب کنند.

عوامل مختلفی وجود دارد که بر تصمیم شرکت در مورد نوع حمل و نقل تأثیر می‌گذارد. این عوامل می‌توانند.نیاز تجاری، کشور مقصد و نوع کالا باشند.

جاده، دریا، راه آهن و هوا چهار راه واردات و صادرات هستند. به عنوان اولین قدم.شرکت‌ها باید تمام قسمت های پروژه خود را در نظر بگیرند و در مورد .آنچه باید توزیع شود از جمله اندازه، وزن و نوع کالاها آگاهی پیدا کنند.

برای مثال حمل مواد غذایی یا میوه، سرعت بسیار مهم است و انتخاب کوتاه ترین و سریع ترین راه مهم است..

هزینه ارسال یکی دیگر از عناصر بسیار مهم است و به طرفین معامله بستگی دارد. مقصد، قانون کشورها، ارزش کالاها و خطر حمل، عناصر دیگری هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

بنابراین فردی که می‌خواهد با حمل باربه شکل بین المللی تجارت کند، باید کیفیت، هزینه، زمان و شرایط را بسنجد تا انتخاب درستی داشته باشد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله حمل بار به خارج از کشور پیشنهاد می شود.

انواع سيستم حمل و نقل بین المللی

انواع سيستم حمل و نقل بین المللی

1- حمل و نقل ریلی

این روش نقش متوسطی در زمینه تجارت حمل بار به صورت بین المللی را در بر دارد، بنابراین در حمل بار به صورت عمومی می توان از امکانات راه آهن استفاده کرد. توسعه خطوط راه آهن نقش مهمی در زمینه پیشرفت نقل و انتقالات بین المللی بار دربردارد.

شرکت راه آهن ایران در زمینه حمل بین المللی با توجه به امکانات موجود و در حال گسترش خود و بر اساس توافقنامه های منعقد شده، کلیه خدمات مربوط به حمل انواع کالاهای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی را از ایستگاه ها و مبادی مرزی کشور به کلیه ایستگاه های راه آهن کشورهای آسیای میانه، روسیه، اوکراین با تعرفه SMGS و ترکیه، سوریه و عراق و کشورهای حوزه دریایی بالتیک برابر تعرفه های TEA انجام می دهد.

مزایای این روش عبارت است از:

  • کم هزینه است.
  • روشی مقرون به صرفه و کارآمد برای جابجایی کالا است.

2- حمل و نقل دریایی

این نوع حمل کالا در تجارت بین المللی حدود 90 درصد حمل و نقل بین المللی را تشکیل می دهد..نقل و انتقال دریایی از لحاظ تناژی حدود شش میلیون تن از انواع کالاست كه تقريبا يك سوم آن را كالاهای نفتی و يك سوم آن را كالاهای فله و خشک و بقيه را كالاهای غير فله تشكيل مي دهند.

از این رو به نظر می رسد که ارائه هر گونه خدمات مؤثر در زمینه حمل و نقل دریایی از پارامتر های لازم و مؤثر در انجام تجارت موفق و کارآمد بین المللی است. حمل بار به روش دریایی را می توان از ابزار اصلی توسعه تجارت و تأمین نیازهای بین المللی فعالان اقتصادی دانست.

ولی هزینه های حمل و نقل و حمل کالا بخش قابل توجهی از قیمت تمام شده کالا را برای مصرف کنندگان در بردارد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله انواع ترانزیت در حمل و نقل کالا پیشنهاد می شود.

3- حمل و نقل زمینی و جاده ای

این روش را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

  1. در محدوده یک کشور که داخلی نامیده می شود.
  2. بین دو یا چند کشور که بین المللی نامیده می شود.

این نوع روش نیز مانند دیگر روش های جابجایی بار در 3 بخش زیر.ساخت،.وسایل نقلیه و بهره برداری طبقه بندی می شود. وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده ای نیز تأثیر بسزایی در سرعت عمل، دقت و امنیت .این نوع حمل و نقل دارد.

همچنین سیاست هایی مانند عوارض جاده ای و امور مالیاتی.و مالیات سوخت در حمل بزرگراهی شامل فعالیت هایی است .که کنترل سیستم حمل و نقل را انجام می دهند. همانند دیگر فرایندهای حمل کالا بارنامه صادر می شود.

یکی از قدیمی ترین راه های حمل بار و کالا حمل و نقل جاده ای است که از .نظر قیمت و سرعت برای حمل بسیاری از کالاها مناسب است..به عنوان چند نمونه از این سرویس ها می توان استفاده از کامیون یخچالی و محمولات حجیم، ترانزیت کالا و ارسال کالا به صورت Door To Door را نام برد. سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای عهده دار وظایف دولت در این زمینه است..

مزایای این روش عبارت است از:

  • کم هزینه است.
  • امکان استفاده از شبکه‌های گسترده جاده‌ای وجود دارد.
  • امکان برنامه ریزی حمل بار و ردیابی محل کالاها وجود دارد.

4- حمل و نقل هوایی

یکی از مطمئن ترین روش های حمل بار است. در عصر حاضر که زمان ارزش فراوانی دارد و در کشور وسیعی مانند ایران که فواصل زیادی بین شهرها وجود دارد‍‍، این روش نقش بسیار مهمی را در زمینه بین المللی دارد. روش هوایی شامل اجاره هواپیما، خدمات زمینی فرودگاه و رسیدن بسته، کالا یا کالاهای مورد نظر در زمینه های مختلف صنعتی و غیر صنعتی به مشتریان یا سایر سرویس گیرنده ها و سرویس دهنده ها است.

صنعت هوایی و هوانوردی کشور شامل ارگان های سازنده هواپیما، شرکت های اپراتور، دستگاه نظارتی، شرکت های تعمیر و نگهداری، آموزش های خلبانی و مهمانداری است.

مزایای این روش عبارت است از:

  • اقلام را به سرعت در مسافت های طولانی تحویل دهید.
  • برای کالاهای حساس امنیت بالایی را ارائه دهید.

شرایط باربری در حمل و نقل بین المللی

در ابتدا باید تعیین کنید که قرار است بار تا چه مسافتی برده شود. گاهی اوقات مسافت‌های طولانی از مسافت‌های کوتاه به‌صرفه‌تر است.

بررسی کنید که براساس مسافت بتوانید قیمت مناسب‌تری بپردازید. اینکه چگونه مسافت‌ها را با هم تلفیق کنیم و از نظر بُعد مسافت، مسافت‌های داخلی و خارجی با هم فرق می‌کنند.

همچنین ماشین‌ها با یکدیگر متفاوت هستند؛ بعضی ماشین‌ها کِشنده‌های ضعیفی هستند و بعضی کِشنده‌های قوی. بعضی مواقع  برای مشتری مهم نیست که ماشین کهنه یا نامناسب باشد؛ اما در مقاصد خارجی ممکن نیست و ماشین باید مناسب ترانزیت مناسب باشد.

اگر بسته‌بندی بارها به‌گونه‌ای باشد که به خود کانتینر یا تریلی آسیب نزند، راننده تمایل بیشتری پیدا می‌کند با شما کار کند تا اینکه بسته‌بندی محصول بد باشد. بسته‌بندی در کرایه حمل و فرایندهای حمل تأثیر دارد.

در ایران سوخت یارانه‌ای است و این یعنی گازوئیل با قیمت بسیار ارزانی عرضه می‌شود. اما قیمت جهانی همین سوخت چندین برابر قیمت فعلی ایران است. البته قیمت گازوئیل کمی از بنزین ارزان‌تر است.

شرایط و قیمت سوخت در کشورهای مختلف فرق می‌کند و ممکن است کرایه حمل شما بسیار زیاد شود. بنابراین باید تمام این موارد را در نظر بگیرید.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله بهترین روش اسباب کشی به خارج از کشور پیشنهاد می شود.

شرایط باربری در حمل و نقل بین المللی

پیک آموت، ارائه کننده خدمات باربری وانت و نیسان بار در تهران و شهرستان ها

شرکت باربری پیک آموت به صورت شبانه روزی در سراسر شهر تهران و شهرستان ها به صورت تخصصی آماده ارائه خدمات در زمینه های حمل اثاثیه منزل، باربری تهران به شهرستان و باربری با نیسان و وانت است.

خدمات پیک آموت عبارت است از:

  •  ارسال ماشین باربری متناسب با حجم بار مشتری و راننده باتجربه
  •  بسته بندی تمام وسایل توسط کارگران با تجربه به صورت کاملا حرفه ای
  • اعزام کارگر ماهر برای حمل بار به تمام مناطق تهران
  • حمل اثاثیه منزل، سازمان ها و…
  • حمل وسایل بزرگ مانند پیانو، یخچال ساید بای ساید و…
  • ارائه خدمات باربری به صورت شبانه روزی
  • باربری تهران به تمام شهرستان های کشور
  • رعایت حقوق مشتریان برای جلب رضایت و اعتماد آنها
  • و…

شما می توانید برای آگاهی بیشتر از خدمات و ارتباط با دفتر مرکزی آموت بار با شماره 02188520204 تماس بگیرید.

مطالب مرتبط دیگر

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.